Hospice Huizen naar voormalig pand Kasselemai aan Gooierserf

De gemeente Huizen wil medewerking verlenen aan de verkoop van het pand van voormalig kinderdagverblijf Kasselemai aan het Gooierserf aan de Stichting Hospice Huizen. Een hospice is een plek waar mensen in hun laatste levensfase worden verzorgd als dat thuis niet (langer) mogelijk is.

Het pand aan het Gooierserf is volgens de gemeente een geschikte locatie. Het wordt op dit moment niet meer gebruikt en dat heeft gevolgen voor de kwaliteit van de directe woon- en leefomgeving. De nieuwe invulling past in het bestemmingsplan en zorgt tegelijkertijd voor een kwalitatieve uitstraling.

Wat is een hospice?

Het Hospice Huizen is een gastvrij huis voor iedereen die, naar verwachting, nog slechts een korte tijd te leven heeft. Een huiselijk verblijf waar mensen hun leven tot het einde toe zo comfortabel mogelijk en op hun eigen manier kunnen invullen. Iedereen is welkom in het Hospice Huizen, ongeacht de aard van de ziekte, levensbeschouwing, inkomen of leeftijd. Het Hospice Huizen biedt ruimte aan maximaal vier gasten. Iedere gast heeft een eigen kamer met eigen sanitaire voorzieningen. Daarnaast beschikt het Hospice Huizen over een logeerkamer, een gezamenlijke keuken en een woonkamer.

De gemeente Huizen en de Stichting Hospice Huizen hebben op 8 september jl. omwonenden geïnformeerd over de plannen voor de realisering van het hospice. Gemeente en stichting betrekken hen de komende periode bij de verdere uitvoering van de plannen.

Procedure

Het voorstel van het college van burgemeester en wethouders – om het pand aan het Gooierserf 126 aan de Stichting Hospice Huizen te verkopen – wordt besproken in de raadscommissie Sociaal Domein op dinsdag 13 september 2016. Het is de bedoeling dat de gemeenteraad op 29 september 2016 met het voorstel instemt. Vervolgens wordt het pand verbouwd. Naar verwachting opent het Hospice Huizen in het voorjaar 2017 haar deuren.

1 Shares